Je „zdravá snídaně“ opravdu zdravá?

Myslíte si, že co je zdravé pro jednoho, je zákonitě zdravé i pro druhého? Co když jsou některé rádoby zdravé potraviny jen marketingovým nástrojem k vydělávání peněz? Tušili jste, že náhradní sladidla vám mohou uškodit ještě více než cukr?

Cereálie s jogurtem nejsou pro každého

Snídaňové cereálie jsou díky reklamám s obrovskými rozpočty zažité jako tzv. „zdravé snídaně“. Spotřebitelé masírování reklamou pak mají pocit, že svému tělu dávají to nejlepší a to stejné „dopřávají“ svým dětem. Pravdou však je, že tyto směsi jsou většinou plné cukru, přemírou lepku a ne vždy vhodných tuků, někdy také doplněné o chemické vitamíny a minerály.

Celozrnné cereálie jsou také vhodné pouze pro osoby, které netrpí na různé střevní nemoci. Při výběru buďte opatrní, ať tedy nesáhnete pouze po přeslazené pochoutce, kterých jsou na obchodních pultech stovky. Upřednostněte přirozeně sladké chutě. Ty najdete v sušeném či krátce podušeném čerstvém ovoci nebo obilných sirupech. Vlivem všudypřítomného stresu a rychlosti stylu života má většina z nás zažívání oslabené a k snídani by pak bylo vhodnější takové jídlo, které naše zažívání zahřeje, aby mohlo celý den dobře pracovat a navíc naše tělo ještě „vyživit“ a nemusí to být zrovna obilná kaše – záleží na tom jaký jsme typ a co je pro nás tím vhodným „palivem“.

 

Jáhlová kaše

Jáhlová kaše

 

Bílý jogurt z kravského mléka obsahuje kromě tzv. plnohodnotných bílkovin také živočišné kultury, které jsou pro náš organismus nepostradatelné. Ovšem právě zmíněné bílkoviny nemusí být vhodné pro každého. Ne každý člověk může tento druh bílkovin bez problému strávit. Jako vhodná varianta pro tyto případy poslouží výrobky z ovčího a kozího mléka, na kterých si můžete pochutnat během horkých letních dnů. Alternativou mohou být i jogurty z rostlinných zdrojů. V zimě, zvláště k snídani bychom měli být, alespoň co se týče jeho množství, všichni opatrnější.

Jaká snídaně je pro vás ta správná?

Ta, která vás pozitivně nakopne, dobře a snadno se stráví, dodá spoustu energie a potřebné živiny, a vy se tak budete cítit dobře mentálně i fyzicky. Abyste takovou snídani našli, musíte mít široké znalosti o zdravé výživě, nebo si můžete nechat poradit od člověka, který se věnuje celostnímu výživovému poradenství. V neposlední řadě je potřeba naslouchat svému tělu.

Také jste dostali chuť na čerstvě uvařenou obilnou kaši s podušeným ovocem a lžící jogurtu? Tak hurá na ni!

Chcete začít zdravě jíst, ale nevíte, jak na to? Kontaktujte mě, společně to zvládneme.

Nicole Lukášková
Kouč životního stylu, výživová specialistka, lektorka zdravého stravování, učitelka jogy a cvičení Pilates.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.