Blog

Probiotická salsa recept

10 min příprava, 5 dní kvašení Salsu jsem nikdy nevyhledávala a považovala jsem ji spíše za jakýsi kečup, u kterého jsem valné léčivé účinky nespatřovala. Od té doby, co jsem ale objevila kouzlo domácí fermentované salsy, jsem z ní nadšená a používám ji ke kterémukoli jídlu, kam se nehodí pickles. Kromě skvělé chuti prošla procesem mléčného kvašení, což je blahodárné pro

Číst

Rajčata: celostní pohled

JSOU RAJČATA OPRAVDU TAK ZDRAVÁ? – pokud vás zajímá trocha celostního pohledu, přikládám krátký výňatek z rozhovoru pro téma časopisu: „Je potřeba si vyjasnit, o jakých rajčatech mluvíme,“ upozorňuje ale celostní terapeutka a výživová poradkyně léčivou stravou Nicole Lukášková, Ph.D. „Rajčata výhradně zralá, utržená v létě a rozpálená ze slunce, utržená na zahrádce nebo od místního farmáře v jejich sezoně jsou střídmým zpestřením

Číst

Jaké jsou celostní účinky polévky?

Jaké jsou celostní účinky polévky na naše tělo a co do ní přidat, aby byla polévka opravdu léčivá? A má léčivé účinky opravdu každá? Ptala se mě redakce týdeníku Květy (2/2021)  1. Souhlasíte s tvrzením babiček, že polévka je grunt? Proč je zařadit do jídelníčku – co všechno nám mohou přinést? Souhlasím, pokud mluvíme opravdu o polévkách našich babiček. Naši předkové byli

Číst

Léčivý vaječný koňak bez mléka a cukru. S kuzu.

Nechť jídlo a pití je vaším lékem. K vánočním svátkům patří vaječný likér. Vždy jsem ho milovala, jen ten cukr tam byl vždy zbytečný. Od té doby, co žiji celostním zdravím, jsem připravovala vaječný koňak z kokosového mléka. Letos jsem ho terapeuticky vytunila a zahustila léčivým kořenem kuzu (někdy také kudzu). Posílí vaše nervy a dodá dobrou náladu a energii,

Číst

Proč aktivovat ořechy

Pro týdeník Květy (č.49/2020), který je nejstarším vycházejícím časopisem na světě (založil ho J.K. Tyl) jsem odpovídala na dotazy týkající se přínosnosti aktivovaných (klíčených) ořechů na naše zdraví. Moje celé odpovědi si můžete přečíst zde: 1. Co se Nicole získá tzv. aktivací ořechů? Ořechy ve své přirozené podobě obsahují tzv. antinutriční látky konkrétně kyselinu fytovou a blokátory enzymů, které blokují naše

Číst

Švestkový džem bez cukru

Švestky prostě miluji, hlavně čerstvé nebo podušené s mákem a jáhlovou kaší Jak je ale uchovat celoročně a přitom nemrazit? Mám pro vás recept. A přikládám shrnutí celkových výhod receptu pro na naše tělo: Je bez cukru Uchování švestek bez mrazení, které energeticky oslabuje naše zažívání Obsahuje přírodní želatinu agar-agar z mořských řas, bohatou na jód, vápník a železo Máte švestky celoročně

Číst

Článek z časopisu Květy

Redaktorky z časopisu Květy mě požádaly o celostní (holistický) pohled do tematického článku ovoce v létě. Článek vyšel v č.34/2020 a všechny mé odpovědi si můžete přečíst zde. Kolik porcí ovoce denně je podle Vás vhodných a jak velká ta porce je? Záleží na tom jaké je zrovna roční období. Je dobré využít teď plné letní sezóny a jíst čerstvé ovoce, které

Číst

Pro časopis Kvalitní život (7 – 9/2020) jsem sdílela Můj příběh

SNÍDANĚ PRO CELODENNÍ POHODU Jsem celostní výživová poradkyně. Zabývám se podporou zdraví pomocí stravy a uvolněním mysli tak, aby tělo směřovalo ke své přirozené rovnováze. A protože dvě třetiny lidí trpí nějakou formou trávicích potíží, a právě snídaně bývají kamenem úrazu co vlastně jíst, vzala jsem si ve své knize „Snídaně pro celodenní pohodu“ na mušku právě snídaně, neboť je

Číst

Podpora mozku stravou

Pro tematickou přílohu týdeníku Květy „Jídla, která zlepšují paměť“ (vyšla 22/2020) mě redakce požádala o celostní pohled v oblasti stravy. A protože je to téma důležité v každém věku, můžete si přečíst originál našeho rozhovoru.  Podle průzkumu nezdravé jídlo zhoršuje paměť (viz. https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/vareni-jidlo/podle-nove-studie-nezdrave-jidlo-zhorsuje-pamet-a-ovlivnuje-schopnost-ovladat_2002211810_ada) Co Vy Nicole na to? Zcela souhlasím. Vysoce zpracovaná strava bohatá na cukry a nekvalitní tuky výrazně snižuje kvalitu našeho života

Číst

Kvalita trávení jako základ zdraví: moderním i celostním (holistickým) pohledem

Kvalita trávení je vstupní branou k rovnovážnému zdraví, nebo permanentní nemoci. Dnes již neplatí přísloví: Jsi to, co jíš. Nejsme to, co jíme, ale jsme to, co dokážeme strávit.  Pokud není kvalita našeho trávení dostatečná, můžeme jíst všechny superpotraviny světa, ale je otázkou, jak velkou nutriční hodnotu jsme schopni z nich získat. Pohledem moderní dietetiky: Správná funkce trávení je základem našeho zdraví

Číst

Jak podpořit zdravé zažívání přirozenou cestou? Respektujte své tělo a zařaďte do stravování těchto 6 pravidel.

Zdravé zažívání je nezbytným základem pro celkové zdraví. Jestliže ho zatěžujeme nevhodnou stravou nebo oslabujeme nevhodnou úpravou potravin, pak je kořenovým problémem většiny nemocí od trávicích počínaje, přes potravinové alergie, zánětlivé onemocnění, kožní problémy, hormonální poruchy až po deprese a neurologické problémy. Strava a její úprava ovlivňuje naše zdraví z 80 %. Co tedy můžeme pro naše zdravé zažívání udělat a

Číst

Pickles – léčivý doplněk stravy + recepty.

Vaše tělo vás bude milovat. Kvašená zelenina regeneruje střevo, zlepšuje trávení, posiluje imunitu, podporuje krvetvorbu a pomáhá nám udržet acidobazickou rovnováhu. Mléčně kvašená zelenina je vynikajícím výživovým doplňkem a měli bychom ji jíst denně, alespoň lžíci ke každému hlavnímu jídlu nebo jako součást salátu. Poradím vám vychytávky:-) Kvašená zelenina snadno a rychle i v paneláku. Tzv. pickles, rychle kvašenou zeleninu

Číst